Carlsberg Brewhouse, København

Nyt oplevelsescenter på Carlsberg med respekt for Carlsberg-arkitekturen og Carlsbergs identitet

Kategori

Kultur

Sted

København, Danmark

År

2013

Status

Konkurrenceforslag

Størrelse

7.500 m²

Kunde(r)

Carlsberg Group

Hold

Ralph Appelbaum Associates, The Visitor Attraction Company, ARUP

Ralph Appelbaum Associates og PLH vandt i 2013 konkurrencen om nyt oplevelsescenter på Carlsberg – ”The Brewhouse Project” med forslaget ’OUR HOUSE is YOUR HOUSE’.
Dommerkomiteen lagde vægt på den gennemtænkte helhed i projektet og respekten for Carlsberg-arkitekturen og Carlsbergs identitet. ’OUR HOUSE is YOUR HOUSE’ er delt op i tre oplevelseszoner med velkomst, udfordringer og til sidst belønning, der finder sted på tagterrassen med en panoramisk udsigt over byen, varme spabade og en infinity pool.

Ralph Appelbaum producerede en video om processen der ledte frem til vinderforslaget, se den her.