Carlsberg Brewhouse

Nyt oplevelsescenter på Carlsberg med respekt for Carlsberg-arkitekturen og Carlsbergs identitet

Kategori

Kultur

Sted

Carlsberg, København

År

2013

Status

Konkurrenceforslag

Størrelse

7.500 m²

Kunde(r)

Carlsberg Group

Hold

Ralph Appelbaum Associates, The Visitor Attraction Company, ARUP

Ralph Appelbaum Associates og PLH vandt i 2013 konkurrencen om nyt oplevelsescenter på Carlsberg – ”The Brewhouse Project” med forslaget ’OUR HOUSE is YOUR HOUSE’.
Dommerkomiteen lagde vægt på den gennemtænkte helhed i projektet og respekten for Carlsberg-arkitekturen og Carlsbergs identitet. ’OUR HOUSE is YOUR HOUSE’ er delt op i tre oplevelseszoner med velkomst, udfordringer og til sidst belønning, der finder sted på tagterrassen med en panoramisk udsigt over byen, varme spabade og en infinity pool.

Kontaktperson
Ole Jonsson
+ 45 2720 0590
oj@plh.dk

Ralph Appelbaum producerede en video om processen der ledte frem til vinderforslaget, se den her.